Super platforma sprzedaży online, jeszcze lepsze produkty, a jakoś się… nie sprzedają? Zazwyczaj ich opis pozostawia wiele do życzenia, ponieważ nie zawsze pamiętamy aby brać pod uwagę aktualne trendy i zmiany w zachowaniu Użytkowników.
Poznaj najczęstsze błędy popełniane przy tworzeniu treści na stronie:
1. Twoim Klientem jest człowiek, nie robot
Piszesz tak jakby Twoim klientem były Google, czyli dla wyszukiwarek a nie do ludzi. Zdania nie muszą składać się tylko ze słów kluczowych. Skup się również na potrzebach klientów, odpowiedz na jego pytania zanim zdąży je zadać i bądź przekonywujący. Niech to nie będzie suchy, techniczny opis stanu faktycznego… bądź bardziej ludzki.
2. Opisy są dużo za długie
…tak więc nie bierz sobie przesadnie do serca sugestii z punktu 1. o przyjaznym podejściu do klienta, bo nie są to jednak “nocne Polaków rozmowy” 🙂 Punktuj, wyróżniaj, podkreślaj zalety.
3. Nie korzystasz ze “społecznego dowodu słuszności”
…internet w tej kwestii bardzo Ci sprzyja. Okazuje się, że w sieci w podobnym stopniu wierzymy opiniom obcym jak i znajomym osobom. Wykorzystaj to więc publikując opinie klientów na temat produktów. Do tego niezbędne okaże się prowadzenie profili społecznościowych, na których dodatkowo będziesz mógł zadbać o interakcję subskrybentów.
4. Nie dbasz przy tym o atrakcyjne zdjęcia
…i choćbyś nie wiem jak doskonale dopracował treść, to nie zastąpi ona jednego profesjonalnego zdjęcia produktu, które mówi samo za siebie. Szczytem marzeń byłoby już fotografie 360, zdjęcia 3D. Że nie wspomnę o krótkich filmikach prezentujących produkt (np. ubranie w ruchu na modelce).
5. Nawigacja prowadzi… donikąd!
Użyteczność to jednak priorytet i bez niej nie ma mowy o poprawie konwersji w sklepie internetowym. Na Twoją niekorzyść będzie działał każdy błędnie opisany tag, myląca lub zbyt ogólna nazwa kategorii albo niesprawna wyszukiwarka.
Ty doskonale znasz swój sklep, ale najlepszym sprawdzianem będzie obserwowanie osoby, która po raz pierwszy z niego skorzysta.