Trendy i kreatywność to jedno, ale skuteczność strony internetowej to wyzwanie również dla web designera. Wygląd strony ma bezpośredni wpływ na to, czy odwiedzający zechce na niej pozostać i dowidzieć sie czegoś wiecej na temat firmy.
Zatrzymaj go przy sobie poprzez:
1. Odpowiedzenie na stronie na wszystkie istotne pytania
Wszystkie podstrony i sekcje powinny następować po sobie w logicznym ciągu i odgrywać przemyślaną rolę.
Skończyła się już epoka „przeszkadzaczy” i zbędnych „ozdobników” na stronach – przedstaw na niej usługi i ich zalety, jasno wskaż korzyści, które potencjalni klienci osiągną poprzez współpracę z Twoją firmą.
2. Nagłówki
Odwiedziny nowej strony internetowej zawsze rozpoczynają się szybkim „skanowaniem” i wyłapaniem interesujących nas informacji. Jeśli w danej części strony ich nie ma, to scrollujemy ją dalej. Nie pozwól, aby odwiedzający przeoczyli istotne z Twojego punku widzenia informacje. Wzrok często zatrzymuje się na nagłówkach, hasłach wyróżniających się spośród tekstu innym kolorem, większym, grubszym fontem – zaplanuj ich rozmieszczenie. To one będą przyciągały wzrok użytkowników, prowadząc ich od sekcji do sekcji.
3. Podtytuły
Same nagłówki z założenia są krótkie i hasłowe, z kolei podnagłówki to już konkretne zdanie, które ma dopowiedzieć, rozwinąć tytuł główny. Kolorem i wielkością użytego fontu zachowaj hierarchię i jasno wskaż, który tekst jest ważniejszy.
4. Unikanie wielkich bloków tekstów
Atrakcyjna strona internetowa pozbawiona jest „zbitych” bloków jednolitego tekstu, bo mówiąc wprost – nikomu nie chce się go czytać, nic nie przyciąga wzroku. Jest parę wyjątków od reguły, np. serwisy typowo informacyjne (Wikipedia), chociaż i tutaj warto rozbijać tekst na akapity, gdzie każdy z nich dotyczy pojedynczej myśli.
5. Zdjęcia z ludźmi
Poza tym, że są ładne, to stronom, które je wykorzystują po prostu bardziej ufamy, wydają się bardziej „ludzkie”. Dobrym trikiem jest zamieszczenie zdjęcia w sekcji pod menu, z osobą która na przykład patrzy w kierunku znajdującego się obok hasła, przycisku CTA albo krótkiego formularza. Uwaga na pułapkę sztucznych zdjęć stockowych, które są już coraz lepiej odróżniane od realnych zdjęć.
6. Puste przestrzenie
Nie atakuj gościa Twojej strony nadmierną ilością informacji, nie próbuj powiedzieć mu wszystkiego, tylko zachęć go najważniejszymi hasłami. Nie bądź encyklopedią, bo i tak nikt tego nie przeczyta. Zaintryguj, daj oddech.
7. Branie pod uwagę przyzwyczajeń internautów
Menu na górze strony w formie „belki”, logo w lewym górnym rogu, przycisk CTA widoczny od razu po wejściu na stronę, duże elementy od razu zwracające na siebie uwagę – wszystko to dobrze już znamy, każdy bardzo się do tego przyzwyczaił, więc po co zmieniać coś, co tak mocno zakorzeniło się już w naszych przyzwyczajeniach. Nie kombinuj na siłę.